Waarom slechts een klein deel van je verkopers de grootste omzet genereert

1) Ervaring en productkennis

Topverkopers kennen de producten door en door, zij doen hier extra veel moeite voor om het te leren. Ze begrijpen de materialen en de voordelen van elk product ten opzichte van die van de concurrent.

2) Verkoopvaardigheden en klantgerichtheid

Goede verkopers luisteren naar de klant, stellen de juiste vragen en spelen in op wensen en behoeften. Ze begrijpen hoe een klant bedient moet worden. Dit leren ze door ervaring in het vak, dit kun je niet (makkelijk) aanleren.

3) Zelfvertrouwen en overtuigingskracht

Klanten voelen het wanneer een verkoper (niet) overtuigd is van het product dat hij verkoopt. Een sterke, zelfverzekerde houding zorgt ervoor dat klanten sneller een aankoopbeslissing nemen.

4) Nazorg en klantbinding

De beste verkopers begrijpen dat een verkoop niet stopt bij de transactie. Ze volgen klanten op, sturen een bericht na levering en zorgen voor een servicegerichte ervaring, wat leidt tot herhaalaankopen en mond-tot-mondreclame.

Hoe je de prestaties van de overige 80% verbetert

1) Training en coaching op maat

Veel verkopers willen wel beter worden, maar weten niet hoe. Door verkooptrainingen, materialenkennis trainingen, of producttrainingen kunnen mindere verkopers beter worden.

2) Selectie en werving van betere verkopers

Soms is trainen niet voldoende en heb je gewoon de juiste mensen nodig. Door te investeren in verkoopmedewerkers met een topmotivatie en ervaring in de verkoop, maak je van je team een sterkere verkoopmachine. ProSale helpt bij het selecteren van ervaren toppers voor jouw woonwinkel. Dat kan zowel via uitzenden als werving en selectie.

3) Focus op specialisatie binnen het verkoopteam

Niet iedere verkoper blinkt uit in alles. Door te kijken naar de sterke punten kun je verkopers hun expertise laten uitoefenen, het belangrijkste is ook dat ze dit het leukst vinden en daardoor erg gemotiveerd zijn. Motivatie is hét belangrijkste in de verkoop.

Conclusie

Het Pareto-principe is zeker in de woonbranche aanwezig, echter betekent dat niet dat je het erbij moet laten. Door gerichte verkooptraining en betere werving, kun je een deel van je team naar een hoger niveau tillen. Wil je direct ervaren topverkopers? ProSale helpt je bij het vinden en inzetten van de beste verkoopmedewerkers voor jouw woonwinkel. Bel of mail ons en we gaan direct aan de slag om jou winkel te voorzien van verkooptoppers!

Neem vrijblijvend contact met ons op

Ik ben op zoek naar...

Selecteer waar u naar op zoek bent

In de regio

Selecteer in welke regio u op zoek bent

Uw gegevens

Vorige
Volgende
Bedankt voor je bericht. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Er is iets fout gegaan tijdens het versturen van het formulier. Neem alsjeblieft contact op via het telefoonnummer of onze email.